بازگشت به مقالات

اشتراک گذاری پست

ارسال شده توسط: تیک طب Tickteb دسته‌بندی: مقالات دیدگاه: 0 دیدگاه

تاثیر روحی و روانی پرستار در منزل

تاثیر روحی و روانی پرستار در منزل

تاثیر روحی و روانی پرستار در منزل امری غیرقابل‌انکار است. بهداشت روان یکی از مهم‌ترین و محبوبترین تخصص‌ها در حرفه پرستاری است. بسیاری از بیماران سلامت روان به دنبال روانشناس برای معالجه بیماری‌های خود هستند. در واقع سلامت روان در بسیاری از بیماری‌های جسمی نیز نقش مهمی دارد. پرستار در منزل یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر سلامت روان فرد بیمار است.

به طور کلی پرستاران و پزشکان با همکاری با یکدیگر کمک می‌کنند تا بیماران از لحاظ روانی با بیماری خود مواجه شده و اقدامات لازم برای کنترل و مدیریت آن را انجام دهند. در نتیجه زندگی سالم‌تر با کیفیت مطلوب‌تری داشته باشند.

در مقاله پیش رو قصد داریم تا در مورد تاثیر روحی و روانی پرستار در منزل به بحث و بررسی بپردازیم. در نهایت اهمیت مراقبت پرستاران از بیماران در خانه را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد.

پرستار در منزل چگونه به سلامت روان بیماران کمک می کند؟

پیش از هر چیز پرستاران در منزل، هنگام شروع مراقبت از بیماری جدید، فعالیت خود را با مصاحبه و ارزیابی بیماران شروع می‌کنند. در نتیجه مصاحبه پرستار در مورد سابقه بیماری و علائم مربوط به آن اطلاعات لازم را کسب خواهد کرد. همچنین در مورد عادت‌های روزانه آن‌ها نیز آگاه می‌شوند.

پرستاران در منزل معمولاً با افرادی سروکار دارند که از ابتلا به اختلالات اضطرابی مانند فوبیا، اختلالات خلقی مانند بیماری دو قطبی یا افسردگی رنج می‌برند. از طرفی موارد مربوط به سوء مصرف مواد مخدر و الکل، بیماران مبتلا به آلزایمر و زوال عقل، گروه دیگری از بیماران هستند که نیاز به پرستار در منزل دارند.

پرستاران در منزل با برنامهریزی به صورت روزانه برای بیماران، از آنها به خوبی به مراقبت می‌پردازند. همچنین این افراد برنامه غذایی و دارویی مناسب بیمار را بر اساس اصول مشخص درمانی تعیین می‌کنند.

از طرفی پرستار در منزل به بیماران و خانواده‌های آنها مشاوره‌های لازم را ارائه می‌دهد تا این افراد درک بهتری از بیماری فرد مورد نظر داشته باشند. در نتیجه خانواده با رعایت نکات لازم او را در دستیابی به اهداف کمک خواهند کرد. از دیگر خدماتی که پرستاران در منزل ارائه می‌دهند، تزریقات در منزل و  نگهداری از سالمند است.

وظایف پرستاران در منزل برای سلامت روان بیماران چیست؟

پرستاران به عنوان بخشی از تیم کارکنان حرفه ای پزشکی فعالیت می‌کنند و طیف وسیعی از وظایف را برعهده دارند. این افراد از بیماران مبتلا به اضطراب و افسردگی گرفته تا افراد مبتلا به اعتیاد حمایت می‌کنند و اقدامات لازم برای بهبود آنها را به انجام می‌رسانند.

از جمله مهم‌ترین وظایف آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارزیابی و برنامه‌ریزی برای بیمار
  • ایجاد روابط صمیمی با بیماران از طریق گوش دادن به حرفهای آنها و صحبت کردن با آنها
  • کمک به خانواده برای مواجه شدن با بیمار
  • تجویز دارو
  • نظارت بر پیشرفت و بهبود بیمار
  • مشاوره دادن و حمایت از بیماران و بستگان آنها
  • ارتباط دادن بیمار با پزشک، مددکاران اجتماعی و سایر متخصصان
  • ارزیابی موفقیت در درمان بیماری
  • نوشتن و به‌روز‌رسانی سوابق بیماری فرد
  • تشویق بیماران به شرکت در فعالیتهای درمانی

پرستار در منزل برای سلامت روان باید از چه ویژگی هایی برخوردار باشد؟

پرستار در منزلهمانطور که پیش‌تر بیان شد، پرستاران در منزل در روحیه و روان بیماران تاثیر مستقیم دارند. به همین دلیل است که در هنگام انتخاب این افراد باید فاکتورهای لازم را در نظر بگیرید و از وجود این فاکتورها در فرد انتخاب شده، اطمینان حاصل کنید.

مهارت‌های موردنیاز برای پرستار در منزل تنها با کسب مدرک در زمینه پرستاری حاصل نمی‌شود و لازم که فرد ذاتاً از مهارت‌ها و ویژگی‌های اخلاقی مختلفی نیز برخوردار باشد. بنابراین پرستاران در منزل باید خود از وضعیت سلامتی روحی و روانی خوبی برخوردار باشند تا در نتیجه بتوانند به خوبی از بیمار مراقبت کنند.

از دیگر مهارت‌های لازم، توانایی همدلی با بیمار است و از این طریق پرستاران می‌توانند تسکینی برای نگرانی‌های بیمار باشند یا نگرانی‌های او را تا حد زیادی کاهش دهند.

از طرفی این افراد باید درک خوبی از تئوری‌های بهداشت و روان داشته باشند و خدمات لازم در این زمینه به بیماران در منزل ارائه دهند. همچنین مهارت‌های ارتباطی کلامی از دیگر ویژگی‌های موردنیاز در پرستاری است که در صورت برخورداری از چنین ویژگی، بیمار به راحتی با پرستار ارتباط برقرار می‌کند و با ایجاد رابطه صمیمی، سلامت فرد بیمار از لحاظ روانی حفظ خواهد شد.

انعطاف پذیری و استقامت و صبوری از دیگر مهارت‌های لازم برای پرستاران در منزل است. فرد بیمار به دلیل اینکه در مواجه با بیماری جسمی یا روانی قرار دارد، ممکن است که رفتارهای پرخاشگرانه یا نامناسب را از خود بروز دهد که در چنین مواقعی صبر پرستاران و کنترل اوضاع بسیار مهم است.

در نهایت باید بگوییم که بیمارانی که در منزل نگهداری می‌شوند، به دلیل روحیه ضعیف و حساس، نیاز به مراقبت‌های روانی نیز دارند و پرستار در منزل باید از توانایی‌ها و مهارت‌های لازم برای حفظ روحیه بیمار و کمک به او برای بهبودی برخوردار باشد و توصیه‌های پزشک در منزل را به طور دقیق اجرا کند.

بیشتر بخوانید : اهمیت و مزایای پزشک در منزل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به مقالات