بازگشت به مقالات

اشتراک گذاری پست

ارسال شده توسط: تیک طب Tickteb دسته‌بندی: پرستاری, مقالات دیدگاه: 0 دیدگاه

خدمات مراقبت در منزل

خدمات مراقبت در منزل شامل مجموعه گسترده‌ای از خدمات مراقبتی و درمانی می‌باشد که به‌راحتی در منزل به متقاضیان ارائه می‌گردد.
این خدمات عموماً نسبت به خدمات مشابهی که در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ارائه می‌شوند ارزان‌تر هستند ولی ازنظر کیفیت در رده خدمات بیمارستانی یا خدماتی که در آسایشگاه‌ها و مراکز نگهداری ارائه می شدن هستند.
ولی تفاوت مهمی که بین آن‌ها وجود دارد این است که به علت حضور بیمار در محیط منزل و وجود افراد خانواده در کنار خود فرایند بهبودی بیمار با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد.
به‌طور کلی هدف از ارائه خدمات مراقبت در منزل، درمان بیماری‌ها و آسیب‌دیدگی‌ها در داخل منزل متقاضیانی می‌باشد که به این خدمات نیاز دارند ولی به دلیل مسائلی چون عدم قابلیت جابجایی و یا ترجیح به عدم مراجعه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ترجیح می‌دهند تا این خدمات را در منزل خود دریافت کنند. محیطی که در کنار دیگر اعضای خانواده احساس راحتی بیشتری می‌کنند.

عموماً بنا به تشخیص پزشک، بیمار پس از مدتی بستری بودن در بیمارستان و یا پس از انجام عمل جراحی و از این قبیل می‌تواند جهت گذراندن دوره نقاهت خود به منزل منتقل شود.
در اکثر موارد بیمار به خدمات تخصصی که در بیمارستان ارائه می‌شوند نیاز نداشته و در صورت تمایل وی می‌تواند این خدمات را در منزل و به همراه تجهیزات پزشکی دریافت کند. بااین‌حال مراقبت از بیمار برای اعضاء خانواده در محیط خانه هم امری نگران‌کننده است و هم کاری طاقت‌فرسا و وقت‌گیر که با در نظر گرفتن شرایط زندگی امروزه، گه گاه افراد ترجیح می‌دهند از مراکزی استفاده کنند که این خدمات را در منزل ارائه می‌دهند. ازاین‌رو تیک طب با استفاده از متخصصین این امر آمادگی این را دارد تا خدمات مراقبت در منزل را به متقاضیان این خدمات به بهترین شکل ممکن دو با هزینه‌ای مناسب ارائه کند.

حضور یک متخصص که به‌طور تمام‌وقت از عزیزان و بیماران در خانه مراقبت کرده و فشار روانی ناشی از این مراقبت را برای دیگر اعضاء کاهش دهد می‌تواند به سایر اعضاء خانواده اطمینان خاطر داده و باعث گردد تا روند درمانی بیمار تسریع پیدا کند.

چه افرادی به خدمات مراقبت در منزل نیاز خواهند داشت؟

مراقبت در منزل
می‌توان این‌طور بیان کرد که تمامی افراد بسته به نیاز خود می‌توانند از خدمات مراقبت در منزل استفاده کنند.
این خدمات بسته به شرایط و نیاز بیمار می‌تواند طی دوره زمانی کوتاه و تا بهبودی بیمار یا به‌صورت مداوم به وی ارائه کردند.
به‌طور کلی اغلب افرادی که دچار بیماری‌های مزمن و محدودیت حرکتی هستند یا افرادی که ازنظر شناختی دچار اختلال هستند و یا حتی به‌صورت تنها زندگی می‌کنند به این خدمات نیازمند هستند.
در ادامه قصد داریم به علل گوناگونی که باعث می‌شود تا افراد از خدمات مراقبت در منزل تیک طب استفاده کنند بپردازیم.

افزایش سرعت بهبود سلامتی بیمار

مطالعات و بررسی‌های گوناگون نشان داده‌اند که افرادی که از خدمات مراقبت در منزل به بهره می‌برند شاهد افزایش سرعت در روند بهبود سلامتی بیماران خود خواهند بود.
مراقبت در منزل

پشتیبانی از تمامی خدمات

با استفاده از خدمات مراقبت در منزل، باعث می‌شود تا فرد متخصص این امر تنها بر روی یک بیمار به‌طور ویژه تمرکز کرده و با در نظر گرفتن برنامه مراقبتی ویژه‌ای، تمام جوانب سلامتی وی را در نظر گرفته و تمام‌وقت از بیمار مراقبت کند. ازاین‌رو این متخصصین مراقبت از بیمار را در اولویت کاری خود قرار داده و طبق نظر پزشک بیمار، به وی کمک می‌کنند تا سریع‌تر سلامت خود را باز پس بگیرد.
مراقبت در منزل

کاهش هزینه‌ها

از مهم‌ترین علل استفاده از خدمات مراقبت در منزل می‌توان به کاهش هزینه‌های ناشی از مراقبت بیمار اشاره کرد. بستری بودن بیمار و دریافت خدمات مراقبتی در این مکان‌ها به علت اشغال تخت و تعدادی پرستار و پرسنل که پیوسته درگیر مراقبت از وی هستند هزینه بسیاری را شامل می‌شود.
این هزینه‌ها عموماً هزینه‌هایی هستند که به خانواده فرد بیمار تحمیل می‌شوند. ازاین‌رو دریافت این‌چنین خدماتی در منزل با کاهش هزینه‌هایی همچون هزینه بیمارستان، هزینه رفت‌وآمد و … می‌شود و بسیار مقرون به‌صرفه خواهد بود. اساساً می‌توان اظهار کرد که هزینه خدمات مراقبت در منزل حدود بیست الی بیست و پنج درصد ارزان‌تر از خدمات مراقبت در بیمارستان‌ها و یا آسایشگاه‌ها می‌باشد. البته که این هزینه‌ها به شرایط بیمار و وخامت بیماری و همچنین مدت‌زمان موردنیاز خدمات بستگی دارد.
مراقبت از بیمار

دریافت خدمات گسترده

مراکز ارائه خدمات مراقبت از بیمار در منزل همچون تیک طب با در نظر گرفتن وضعیت بیمار و وخامت بیماری وی، آمادگی این رادارند تا انواع گسترده‌ای از خدمات مراقبت از بیمار در منزل را ارائه دهند. این خدمات می‌توانند به‌صورت بیست و چهار ساعته و هرروزه، یا پاره‌وقت و در بازه‌های زمانی هماهنگ شده ارائه گردند.

از دیگر مزیت‌های استفاده از خدمات مراقبت در منزل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه توصیه‌های تغذیه‌ای و نظارت بر برنامه غذایی بیمار
  • مراقبت از بیمار جهت جلوگیری از وخیم شدن مجدد بیماری او
  • انجام مراقبت‌های ریکاوری پس از ترخیص از بیمارستان و پس از عمل جراحی

در تیک طب ما افتخار این را خواهیم داشت تا به‌صورت تمام‌وقت این قبیل خدمات را به افراد ارائه دهیم.
ازاین‌رو در تیک طب ما با بهره‌گیری از پرستاران، مراقبین و متخصصین این امر که تماماً افرادی باتجربه در این حوزه هستند آمادگی این را داریم که به‌صورت دائم یا کوتاه‌مدت و به‌صورت بیست و چهار ساعته خدمات مراقبت در منزل را به افراد ارائه داده و می‌توانید اطمینان حاصل کنید که چنین خدماتی را باکیفیت مطلوب و قیمت مناسب در منزل خود دریافت خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به مقالات