بازگشت به مقالات

اشتراک گذاری پست

ارسال شده توسط: تیک طب Tickteb دسته‌بندی: مقالات دیدگاه: 0 دیدگاه

مزایای خدمات پزشک در منزل

مزایای بهره‌مندی از خدمات پزشک در منزل بسیار گسترده‌است. در حقیقت با توجه به اینکه جمعیت سالمندان در ایران روبه افزایش است و این افراد معمولا از بیماری‌های مختلفی رنج می‌برند، اهمیت پزشک سالمندان در سال‌های اخیر بسیار پررنگ‌تر شده است.
به طور کلی سالمندان با بیماری‌های مزمنی مانند سکته مغزی، بیماری‌های قلبی و حتی سرطان، دست و پنجه نرم می‌کنند. خانواده‌ها و افراد نزدیک به سالمندان، همواره در مورد سلامتی این افراد نگران هستند. به همین دلیل است که بهره‌مندی از خدماتی که توسط پزشکان ارائه می‌شود، برای این افراد بسیار مهم است.
در مقاله پیش رو در مورد مزایای خدماتی که توسط پزشک در منزل به سالمندان ارائه می‌شود به بحث و بررسی می‌پردازیم.

پزشک در منزل چه خدماتی را به سالمندان ارائه می‌کنند؟

در حقیقت مهم‌ترین مزیت بهره‌مندی از خدمات پزشک سالمندان، امکان تنظیم این خدمات بر اساس نیازهای فرد سالمند است. به طور کلی به وسیله ویزیت‌هایی که توسط پزشکان متخصص در منزل صورت می‌گیرد، طیف گسترده ای از خدمات پزشکی به سالمندان ارائه می‌شود.
از تجویز داروهای لازم تا مدیریت شرایط بحرانی، از جمله خدماتی است که توسط پزشک در منزل ارائه می‌شود. بسیاری از متخصصان پزشکی مراقبت‌هایی از قبیل فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتار درمانی و بسیاری از خدمات مشابه دیگر را ارائه می‌دهند.
بنابراین سالمندان این امکان را دارند که در زمانی که به مراقبت‌های پزشکی نیاز داشتند، خدمات پزشکی لازم را دریافت کنند و از مزایای پزشک در منزل بهره‌مند شوند. در ادامه برخی از مهم‌ترین خدماتی که توسط پزشک سالمندان ارائه می‌شود را بیان خواهیم کرد:

  • ارائه مراقبت‌های اولیه
  • پیگیری امور سلامتی سالمند
  • مشاوره تخصصی
  • فیزیوتراپی
  • کار درمانی
  • گفتار درمانی
  • مراقبت تسکینی
  • مراقبت از بیماران مبتلا به آلزایمر
  • مدیریت دارو
  • مراقبت انتقالی
  • مشاوره به بیماران دیابتی
  • مشاوره بهداشت و تغذیه
  • مراقبت از زخم

با ارائه خدمات بهداشتی و پزشکی در منزل، این امکان فراهم می‌شود که پزشکان به صورت مداوم، افراد سالمند را تحت نظر داشته باشند و توصیه‌های لازم را به این افراد انتقال دهند.

مزایای اصلی بهره‌مندی از خدمات پزشک در منزل چیست؟

مهم‌ترین مزیت استفاده از خدمات یک پزشک متخصص در منزل، این است که دیگر نیازی به نگهداری افراد سالمند در بیمارستان‌ها یا بخش‌های اورژانس نخواهد بود. همچنین افراد سالمند بسیاری وجود دارند که توانایی مراجعه به مطب‌های پزشکی را ندارند.
بنابراین بهره‌مندی از مراقبت‌های اولیه پزشکی، برای چنین افرادی بسیار دشوار خواهد بود. در صورتی که چنین افراد سالمندی به مراکز درمانی مراجعه نکنند، شرایط سلامتی آنها بدتر می‌شود و درمان این افراد نیز دشوارتر خواهد شد.
در اینجاست که استفاده از خدمات پزشک در منزل مانند تزریقات در منزل، حائز اهمیت می‌شود و ارسال پزشک به منزل، به بهبود سلامت عمومی سالمندان کمک می‌کند. از دیگر مزیت‌های بهره‌مندی از خدمات پزشکی در منزل، این است که پزشکان به صورت تخصصی‌تر وضعیت سالمند را موردبررسی قرار می‌دهند.
در واقع به دلیل اینکه در بیمارستان‌ها یا مراکز درمانی، پزشکان زمان کافی برای رسیدگی به سالمند را ندارند، ممکن است که سالمندان از خدمات پزشکی که واقعا به آن نیاز دارند، بهره‌مند نشوند. از دیگر مزایای استفاده از خدمات پزشک در منزل، این است که سالمندان با اطمینان خاطر و در آرامش کامل در منزل خود ویزیت می شوند و توصیه ها و نکات مهم پزشکی به این عزیزان انتقال داده خواهد شد.

چه افرادی به خدمات پزشک در منزل نیاز دارند؟

مزایای پزشک در منزلبه طور کلی افرادی به خدمات پزشکی در منزل نیاز دارند که دلیل موجهی برای عدم مراجعه به مطب پزشک را داشته باشند. سالمندانی که سن آنها بیش از ۸۵ سال باشند، معمولا برای بهره‌مندی از ویزیت‌های داخل منزل واجد شرایط هستند.
به طور کلی بهره‌مندی از خدمات پزشکی در منزل یا پرستار در منزل به افرادی با شرایط زیر توصیه می‌شود:

  • افرادی که امکان جابجایی از منزل را ندارند.
  • افراد دارای مشکلات بینایی
  • افرادی با مشکلات سلامت روان، مانند بیماران آلزایمری
  • افرادی با شرایط بحرانی

همچنین افراد سالمندی که برای مدیریت و بهبود وضعیت کنونی خود به خدمات پزشکی نیاز دارند، این امکان را دارند که از خدماتی که توسط پزشکان در منزل ارائه می‌شود، استفاده کنند. همچنین سالمندانی که نیاز به کاردرمانی یا فیزیوتراپی دارند نیز، این امکان را دارند که از خدمات افراد متخصصی که چنین خدماتی را ارائه می‌کنند، استفاده کنند.
در نهایت، بر اساس آنچه بیان شد، استفاده از خدمات پزشک در منزل، برای سالمندان مزایای بسیاری دارد. در واقع حفظ آرامش خاطر و راحتی سالمندان بسیار مهم است و با توجه به اینکه بیمارستان‌ها یا مطب‌های پزشکی، سبب آزردگی خاطر این عزیزان می‌شود، بهره‌مندی از خدمات پزشک در منزل بسیار مفید است.

بیشتر بخوانید : پزشک در منزل برای درمان افسردگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به مقالات