بازگشت به مقالات

اشتراک گذاری پست

ارسال شده توسط: تیک طب Tickteb دسته‌بندی: مقالات دیدگاه: 0 دیدگاه

خدمات پزشک در منزل برای بیماران با ضعف سیستم ایمنی

برای بیمارانی با ضعف در سیستم ایمنی، بهره‌مندی از خدمات پزشک در منزل بسیار موثر است. به طور کلی افرادی که بیماری‌های سیستم ایمنی را تجربه می‌کنند، معمولا بیشتر در خطر ابتلا به بیماری‌های دیگر قرار دارند. به همین دلیل، لازم است که چنین افرادی از محیط‌های آلوده دور باشند.
افرادی با ضعف در سیستم ایمنی، بیش از افراد عادی در معرض بیماری‌های عفونی قرار دارند. رعایت بهداشت یکی از اصلی ترین راهکارهای مبارزه با چنین بیماری‌هایی است. به همین دلیل به چنین افرادی توصیه می‌شود که از خدمات پزشک در منزل بهره مند شوند.
در مقاله پیش رو قصد داریم در مورد خدمات مختلفی که توسط پزشک در منزل ارائه می‌شود، صحبت کنیم و مزایای بهره‌مندی از چنین خدماتی را موردبررسی قرار دهیم.

بیماران مبتلا به ضعف در سیستم ایمنی چه افرادی هستند؟

اختلالات بسیاری وجود دارد که تعداد گلبول‌های سفید خون یا آنتی‌بادی‌ها را در خون کاهش می‌دهند و از این طریق موجب کاهش ایمنی بدن می‌شوند. اختلالات مربوط به سیستم ایمنی، از موارد خفیف تا موارد شدید را شامل می‌شود. اختلالات مربوط به نقص ایمنی، ممکن است که به صورت مادرزادی به وجود آمده باشد یا در اثر عوامل محیطی رخ دهد.
برخی از اختلالات مربوط به سیستم ایمنی شامل موارد زیر هستند:

  • HIV
  • انواع خاصی از سرطان ها
  • سوءتغذیه
  • هپاتیت ویروسی

چرا به خدمات پزشک در منزل برای مراقبت از بیماران مبتلا به ضعف در سیستم ایمنی نیاز است؟

در بسیاری از افراد نقص در سیستم ایمنی، آنچنان خفیف است که ممکن است فرد تا سال‌ها از وجود آن آگاه نشود. در سوی دیگر افرادی قرار دارند که به دلیل نقص در سیستم ایمنی، به عفونت‌های مکرر در طول زندگی خود مبتلا می‌شوند.
مراقبت از چنین افرادی کار ساده ای نیست. زیرا عدم رعایت کوچک‌ترین نکات بهداشتی، سبب بروز عفونت در چنین افرادی می‌شود. استفاده از خدمات پزشکی در منزل، به منظور جلوگیری از بروز هرگونه عفونت در بدن چنین افرادی، شانس بهبودی و سالم ماندن این افراد را افزایش می‌دهد.

پزشک در منزل چه خدماتی را به بیماران مبتلا به ضعف در سیستم ایمنی ارائه می‌دهد؟

پزشک در منزلبه طور کلی خدماتی که توسط پزشک متخصص در منزل ارائه می‌شود، علائم مربوط به بیماری ضعف در سیستم ایمنی را کاهش می‌دهد به همین دلیل است که بسیاری از افراد از خدمات ارسال پزشک به منزل استفاده می‌کنند. عدم رعایت توصیه‌های پزشکی، سبب بروز عفونت در بدن افراد دارای نقص در سیستم ایمنی می‌شود که برخی از آنها عبارتند از:

  • ذات‌الریه
  • مننژیت
  • برونشیت
  • عفونت‌های پوستی

البته عفونت‌هایی که مطرح شدند، با شدت بسیار بیشتر در بیماران مبتلا به ضعف در سیستم ایمنی ظاهر می‌شود. دور بودن چنین افرادی که افراد مبتلا به بیماری‌های دیگر از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل کلیه خدمات پزشکی این بیماران باید در محیطی عاری از هر گونه آلودگی ارائه شود.

خدمات تزریق واکسن

یکی از خدماتی که توسط پزشک در منزل به بیماران ارائه می‌شود، تزریق در منزل مختلف است. به افراد مبتلا به بیماری‌های ضعف در سیستم ایمنی توصیه می‌شود که نسبت به تزریق واکسن‌های زیر اقدام کنند:

  • واکسن سرخچه، سرخک و اوریون
  • واکسن آنفولانزا
  • واکسن هاری
  • واکسن آبله مرغان

کمک به بیماران برای مدیریت استرس

از دیگر خدماتی که توسط پزشک متخصص یا پزشک سالمندان ارائه می‌شود، مشاوره در زمینه مدیریت استرس است. در واقع استرس منجر به تضعیف سیستم ایمنی می‌شود و فرد را مستعد ابتلا به بیماری می‌کند. به طور کلی توصیه می‌شود که افراد مبتلا به ضعف در سیستم ایمنی به توصیه‌هایی که توسط پزشک متخصص در منزل ارائه می‌شود، عمل کنند.
انجام فعالیت‌هایی مانند یوگا، ماساژ گرفتن و خوابیدن به اندازه کافی؛ به بیماران کمک می‌کند که استرس را کنترل کنند و از ضعیف شدن سیستم ایمنی پیشگیری می‌شود.

تنظیم رژیم غذایی

پزشک در منزل معمولا به افرادی که نقص در سیستم ایمنی را تجربه می‌کنند توصیه می‌کند که رژیم غذایی سالم را در پیش گیرند. پزشک متخصص با توجه به مواد غذایی موردنیاز هر بیمار، برنامه حاوی مواد غذایی ضروری برای این افراد را طراحی می‌کند.
به طور کلی رژیم غذایی افراد دارای ضعف در سیستم ایمنی باید سرشار از مواد معدنی و مواد مغذی باشد. موادی که برای تقویت سیستم ایمنی لازم هستند شامل موادی مانند ویتامین، ویتامین D، آهن، اسیدفولیک، فلز روی و سایر مواد مغذی است.
البته نکته مهمی که در مورد رژیم غذایی افراد مبتلا به ضعف در سیستم ایمنی وجود دارد، این است که مواد غذایی موردنیاز این افراد باید طبق اصول مشخصی آماده شوند. رعایت چنین اصولی از بیماری‌های ناشی از غذای ناسالم جلوگیری خواهد کرد.
در نهایت، بر اساس آنچه گفته شد، بهره‌مند از خدمات پزشک در منزل برای افراد مبتلا بیماری‌های ضعف در سیستم ایمنی بسیار مهم است. پرهیز از قرار گرفتن در محیط‌های آلوده مانند بیمارستان‌ها و مطب‌های پزشکی مهم‌ترین نکته‌ای است بیماران باید آن را رعایت کنند. پس دریافت خدمات پزشکی در منزل تنها راه حل موجود است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به مقالات