بازگشت به مقالات

اشتراک گذاری پست

ارسال شده توسط: تیک طب Tickteb دسته‌بندی: مقالات دیدگاه: 0 دیدگاه

چرا به پزشک در منزل برای نوزادان نیاز داریم؟

سلامت کودک در خانواده برای تمام اعضا اهمیت بسیار زیادی دارد. خانواده‌هایی که برای اولین بار طعم پدر و مادر شدن را میچشند با کوچک‌ترین احساس ناخوشایندی در نوزاد، نگران می‌شوند. بسیاری از پدر و مادرها که اطلاعات چندانی راجع به بیماری‌های کودکان ندارند، با دیدن کوچک‌ترین عطسه یا سرفه در کودک دستپاچه می‌شوند.
متاسفانه امروزه بیشتر والدین به دلیل نداشتن زمان کافی برای مراجعه به پزشک، راهکارهای درمانی نوزادشان را در فضای مجازی جست و جو می‌کنند. این مطالب معمولا قابل اعتماد نیستند و ممکن است سلامت نوزاد شما را به خطر بیندازد. بسیاری از والدین ترجیح می‌دهند پزشک در منزل نوزاد آنها را معاینه کند. چرا که از فضای آلوده بیمارستان‌ها ترس دارند و احساس می‌کنند با مراجعه به بیمارستان حال عمومی کودک وخیم‌تر خواهد شد.

چرا نوزادان نیازمند مراقبت و حضور پزشک در منزل هستند؟

نوزادان به دلیل داشتن سیستم ایمنی ضعیف در معرض ابتلا به بیماری‌های مختلف هستند. همه روزه انواع ویروس‌ها و باکتری‌های جدید به زندگی انسان اضافه می‌شود که نوزاد نمی‌تواند در برابر آنها مقاوم باشد. به همین دلیل بیماری‌های جزیی مانند سرفه، سرماخوردگی و ناراحتی‌های شکمی در نوزادان بسیار دیده می‌شود. هرچه سن کودک بالا‌تر می‌رود، سیستم ایمنی بالغ‌تر و قوی تر می‌شود.
با اینکه میزان ابتلا به بیماری‌ها در نوزادان بالاست، اما به محض انجام درمان مناسب در مدت زمان کمی بهبود می‌یابند. در موارد بسیاری نوزادان به طور ناگهانی وضعیت وخیم تری پیدا می‌کنند که موجب نگرانی پدر و مادر می‌شود. بهتر است همیشه مواردی مثل تنفس و ضربان نوزاد خود را چک کنید و در صورتی که کوچک‌ترین موردی پیدا شد با پزشک تماس بگیرید.
یکی از خدمات تیک طب، ارسال پزشک به منزل است. با حضور پزشک در منزل لازم نیست نگران یافتن بیمارستانی مناسب با کادری مجرب باشید. پزشک نوزادان با حضور در خانه شما می‌تواند تمام سوالات شما را پاسخ دهد و نگرانی شما را برطرف کند.

چه زمانی برای حضور پزشک در منزل برای نوزاد باید تماس گرفت؟

برخی مشکلات بهتر است سریع‌تر به پزشک گزارش شوند. به عنوان مثال اگر نوزاد شما بیشتر از ۱۲ ساعت دچار اسهال یا استفراغ است حتما از خدمات پزشکی در منزل استفاده کنید. اسهال یکی از علایم خطرناکی است که موجب کاهش میزان آب در بدن نوزاد می‌شود. با حضور پزشک در منزل شما، نوزاد معاینه شده و اگر لازم باشد پزشک شما را به بیمارستان ارجاع می‌دهد.
دمای بدن از مهم‌ترین چیزهایی است که همیشه باید آن را بررسی کنید. اگر نوزاد شما کمتر از سه ماه سن دارد تب ۳۸ درجه و بیشتر خطرناک است، و اگر بالای سه ماه دارد، تب ۳۹ درجه یا بیشتر را باید به پزشک گزارش داد. در این شرایط برای صرفه‌جویی در زمان می‌توانید با مرکز پزشکی تماس گرفته و از خدمات پزشکی در منزل مخصوص نوزادان استفاده کنید.
پزشک در منزل برای نوزادمعمولا زمانی که شما در اولین فرصت، ناخوشی نوزاد را گزارش می‌دهید، نیازی به مراقبت‌های ویژه نیست. اگر بیشتر از یک نوزاد داشته باشید، پزشک به همراه پرستار در منزل شما حاضر خواهد شد تا مراقبت‌های لازم از نوزادان شما به خوبی انجام پذیرد.
یکی دیگر از مواقعی که باید پزشک در منزل شما حاضر شود، زمانی است که جسمی درون دهان، بینی یا گوش نوزاد گیرکرده است. به هیچ وجه سعی نکنید خودتان اشیا را جدا کنید. بهترین کار تماس با پزشک و درخواست حضور اورژانسی ارسال پزشک به منزل است.
در صورتی که هرگونه آفتاب‌سوختگی یا رنگ پریدگی در صورت نوزاد دیده می‌شود بهتر است پزشک را در جریان بگذارید. خواب آلوده و بی حال بودن نوزاد، مشاهده هرگونه عفونت چشمی مثلا صورتی شدن اطراف چشم ها و مواردی از این قبیل باید به پزشک گزارش شوند.
خدمات پزشکی در منزل این امکان را فراهم می‌کند تا در هر ساعتی از شبانه‌روز نگرانی‌های خود را نسبت به نوزادتان برطرف کنید. با حضور پزشک در منزل شما تمام بدن و علائم حیاتی نوزاد بررسی می‌شود و اگر لازم باشد تزریقات در منزل روی نوزاد انجام می‌شود. به عنوان مثال در بعضی موارد که گریه نوزاد طبیعی نیست و حالت زوزه پیداکرده، پزشک در منزل داروی لازم را در اختیار شما قرار می‌دهد و امکان درمان فوری را برای نوزاد شما فراهم می‌کند.

سخن آخر

اگر شما هم جز پدر و مادرهای جدیدی هستید که نگرانی‌های زیادی در رابطه با نوزادتان دارید، می‌توانید روی کمک ما حساب کنید. تیک طب با ارایه انواع خدمات پزشکی در منزل، در صورت بروز کوچک‌ترین مشکل برای نوزاد همراه شماست. حضور پزشک در منزل هزینه‌های اضافی صرف زمان و پیدا کردن بیمارستان معتبر را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید : چه زمانی کودک نیاز به خدمات پزشک در منزل دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به مقالات