بازگشت به مقالات

اشتراک گذاری پست

ارسال شده توسط: تیک طب Tickteb دسته‌بندی: مقالات دیدگاه: 0 دیدگاه

پزشک در منزل برای درمان افسردگی

پزشک در منزل برای درمان افسردگی

بهره‌مندی از خدمات پزشک در منزل، اولین گام برای درمان افسردگی است. در واقع افرادی که با بیماری افسردگی دست و پنجه نرم می‌کنند، به یک برنامه درمانی دقیق برای بهبودی نیاز دارند. طراحی برنامه درمانی به کمک پزشک متخصص و اجرای آن در زمان مشخص، از اهمیت بالایی برخوردار است و به بهبودی بیمار کمک می‌کند.

از طرفی همکاری با پزشک، نقش موثری در بهبودی افراد دارد. ملاقات با پزشک در بازه زمانی تعیین‌شده به بهبود هرچه سریع‌تر بیمار کمک می‌کند. افراد مبتلا بیماری افسردگی نیز تمایلی به حضور در مطب‌های پزشکی شلوغ را ندارند.

بسیاری از این افراد مایلند که خدمات پزشکی موردنیاز خود را در فضای آرامش‌بخش منزل دریافت کند. به همین جهت بسیاری از این افراد به استفاده از خدمات پزشک در منزل روی آورده‌اند. در مقاله پیش رو قصد داریم خدمات متنوعی که توسط پزشکان برای درمان بیماری افسردگی در منزل ارائه می‌شود را موردبررسی قرار دهیم.

اهمیت خدمات پزشک در منزل برای درمان بیماران مبتلا به افسردگی

درمان افسردگی بسیار مهم است. بسیاری از افراد به جدی بودن این بیماری توجهی نمی‌کنند و تصور می‌کنند که توانایی مقابله با این بیماری را دارند. به همین جهت این افراد از دریافت خدمات پزشکی سرباز می‌کنند. عدم درمان بیماری افسردگی منجر به بروز سایر بیماری‌های جسمی می‌شود.

همچنین این امکان وجود دارد که بیماری‌های جسمی به وجود آمده در اثر افسردگی، به مدت زمان بیشتری برای بهبودی نیاز داشته باشند. مهم‌ترین گام به منظور درمان بیماری افسردگی، تصمیم گیر‌ی جهت بهبودی است.

درمان افسردگی، سلامت عمومی و روحی فرد را تضمین می‌کند. بنابراین درمان این بیماری از اهمیت بالایی برخوردار است. در حال حاضر بسیاری از بیماران مبتلا به افسردگی از خدمات پزشک در منزل، به منظور پشت سر گذاشتن این بیماری استفاده می‌کنند. این کار سلامت روانی و جسمی افراد مبتلا به افسردگی را تضمین می‌کنند.

پزشک در منزل برای بیماران افسردهکدام پزشکان خدمات موردنیاز بیماران مبتلا به افسردگی را ارائه می‌کنند؟

درمان بیماری افسردگی به کمک متخصصان بهداشت و روان صورت می‌گیرد. این افراد با توجه به دانش اولیه و تجربه‌ای که در زمینه درمان بیماران مبتلا به افسردگی دارند، خدمات موردنیاز بیماران را ارائه می‌دهند. برخی از افرادی که به عنوان پزشک در منزل، به ارائه خدمات می پردازند عبارتند از:

پزشک خانواده یا پزشک عمومی

این افراد معمولا در برخورد با بیماری‌های روانی تجربه دارند و در واقع نخستین افرادی هستند که در سیستم سلامت روان به بیماران مبتلا به افسردگی کمک می‌کنند.

روان‌پزشکان

این افراد در زمینه پزشکی عمومی آموزش‌های لازم را دریافت کرده‌اند و برای درمان افسردگی، داروها و روش‌های درمانی لازم را ارائه می‌دهند.

روانشناسان

روانشناسان نیز خدمات پزشکی لازم را به بیماران مبتلا به افسردگی ارائه می‌دهند اما دارو تجویز نمی‌کنند.

مشاوران

این افراد ارزیابی بالینی، راهکارهای پیشگیری و روش‌های درمانی لازم را ارائه می‌دهند.

متخصصین کاردرمانی

این افراد به بیماران مبتلا به افسردگی در زمینه بهبود مهارت‌های زندگی کمک می‌کنند.

متخصصین توانبخشی

این افراد با همکاری با پزشک سالمندان خدمات پزشکی و روانی لازم را به افراد مسن، برای حضور این افراد در جامعه یا انجام فعالیت‌های اجتماعی ارائه می‌کنند.

پزشک در منزل چه خدماتی برای درمان بیماری افسردگی ارائه می‌دهد؟

درمان بیماران مبتلا به افسردگی معمولا در سه مرحله صورت می‌گیرد. پیش از هر گونه اقدامی، فرد مبتلا به افسردگی باید آماده پذیرش خدمات پزشک در منزل برای درمان بیماری خود باشد. تصمیم گیر‌ی مشترک بیمار و پزشک متخصص، منجر به طراحی برنامه درمانی مشخص و موثر می‌شود.

در ادامه پزشک یا مشاور متخصص به منظور ارائه خدمات لازم، در راستای برنامه درمانی، باید در محیط منزل فرد بیمار حاضر شود. مراحل یک برنامه درمانی که وسط پزشک در منزل ارائه می‌شود، به شرح زیر است:

تعریف مشکل

در مرحله نخست با ارسال پزشک به منزل لازم است که فرد بیمار، کلیه اطلاعات لازم در مورد مشکل پیش آمده را مطرح کند. این امر سبب می‌شود که پزشک متخصص، خدمات موردنیاز بیمار را به درستی ارائه دهد. صحبت کردن در مورد مشکل پیش آمده و بحث و بررسی آن به حل موضوع و سلامت روان بیمار کمک می‌کند.

تعیین اهداف و تصمیم گیر‌ی

در این مرحله، پزشک متخصص در مورد اولویت‌های بیمار از او سوال می پرسد. در میان گذاشتن نگرانی‌ها با فرد قابل اعتماد مانند یک روانشناس، به کمرنگ شدن آن کمک می‌کند. همچنین با تعیین اهداف، انگیزه فرد برای ادامه زندگی تقویت می‌شود.

نتیجه گیر‌ی و تهیه گزارش

در این مرحله پزشک یا مشاور در مورد تاثیرات جلسات مشاوره در منزل، ارزیابی‌های لازم را انجام می‌دهد و در صورتی که بیمار نیاز به مشاوره‌های بیشتر داشته باشد، جلسات ملاقات بعدی را برنامه ریزی می‌کند.

در نهایت بر اساس آنچه بیان شد، پزشک در منزل خدمات موردنیاز بیماران مبتلا به افسردگی را در فضای منزل ارائه می‌دهند. با این کار روند بهبودی این بیماران به سرعت بیشتری سپری خواهد شد و نتایج بدست آمده رضایت‌بخش خواهند بود.

بیشتر بخوانید : اهمیت پرستار در منزل برای بیماران پارکینسون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به مقالات