بازگشت به مقالات

اشتراک گذاری پست

ارسال شده توسط: تیک طب Tickteb دسته‌بندی: مقالات دیدگاه: 0 دیدگاه

۵ نکته‌ای که باید در رابطه با پزشک در منزل بدانید

۵ نکته‌ای که باید در رابطه با پزشک در منزل بدانید

افراد بسیاری وجود دارند که به خدمات پزشک در منزل نیازمندند. در واقع افراد سالمند بسیاری وجود دارند که توانایی مراجعه به بیمارستان‌ها یا مطب‌های پزشکی را دارند. همچنین بیماران مختلفی مانند افراد دارای نقص در سیستم ایمنی، نباید در محیط‌های آلوده ای مانند محیط بیمارستان‌ها و مطب‌های پزشکی قرار گیرند.

راه حل موجود برای چنین گروه‌هایی، بهره‌مندی از خدمات پزشک در منزل است. علاوه بر گروه‌هایی که مطرح شد، افراد بسیاری نیز تمایل دارند که در محیط آرام‌بخش منزل با پزشک متخصص خود ملاقات داشته باشند و از این طریق توصیه‌های لازم را دریافت کنند.

با این حال بسیاری از افراد اطلاعات جامعی در مورد پزشک متخصص در منزل و خدمات ارائه شده توسط این افراد ندارند. به همین جهت در مقاله پیش رو قصد داریم ۵ نکته مهم در مورد خدمات این افراد بیان کنیم.

۱. ارائه خدمات پزشکی در ساعات و روزهای تعطیل

حتما برای شما نیز پیش آمده که خود یا اعضای خانواده شما در روزهای تعطیل و یا در واپسین ساعات روز، به خدمات پزشکی اورژانسی نیاز پیدا کنند. در چنین شرایطی بسیاری از مطب‌های پزشکی تعطیل هستند.

همچنین کادر پزشکی اصلی در چنین روزهایی معمولا به تعطیلات می‌روند. امروزه با توجه به خدماتی که توسط پزشکان، در منزل ارائه می‌شود، دیگر نیازی به نگرانی در مورد بیماری‌های اورژانسی وجود ندارد.

مراکز بسیاری وجود دارند که با ارسال پزشک به منزل در ظرف مدت ۲ تا ۳ ساعت، به افرادی که به خدمات پزشکی نیاز دارند، کمک می‌کنند.

۲. پزشک در منزل برای ویزیت بیماران با شرایط حاد در منزل حاضر می‌شوند

پزشکانی که به ارائه خدمات در منزل می‌پردازند، بیماران دارای بیماری‌های حاد و اپیزودیک را نیز ویزیت می‌کنند. چنین بیمارانی معمولا علائمی مانند عفونت‌های تنفسی، درد گوش، میگرن، درد معده، تب، عفونت مجاری ادراری را دارند.

درمان هر یک از مواردی که مطرح شد، در منزل این بیماران و توسط پزشکان متخصص صورت می‌گیرد. در هنگام تماس با پزشک، علائم بیمار را برای پزشک شرح دهید. این امر به پزشک کمک می کند که ارزیابی لازم از شرایط بیمار را داشته باشد و در نهایت اقدامات لازم برای بهبود فرد بیمار را انجام دهد.

۳. استفاده از خدمات پزشک در منزل، راحتی را به افراد هدیه می‌دهد

پزشک در منزلبسیاری از افرادی که پزشکان برای معالجه آنها به منزل مراجعه می‌کنند، در گروه بیمارانی با حساسیت بالا قرار می‌گیرند. در واقع این افراد قادر نیستند که در محیط‌های شلوغ بیمارستان‌ها حاضر شوند. بسیاری از این بیماران مانند بیماران با مشکلات سلامت روان یا بیماران قلبی، با قرار گرفتن در محیط‌های شلوغ دچار استرس و اضطراب می‌شوند.

به همین جهت استفاده از خدمات پزشکی در منزل برای چنین افرادی بسیار مناسب خواهد بود و دیگر نیازی به انتظار کشیدن طولانی مدت در مطب پزشک نخواهند داشت.

۴. طیف گسترده ای از خدمات، توسط پزشک در منزل ارائه می‌شود

پزشکان طیف گسترده ای از خدمات موردنیاز بیماران را در منزل ارائه می‌دهند که در ادامه برخی از مهم ترین آنها را بیان خواهیم کرد:

  • ارائه خدمات فیزیوتراپی

  • ویزیت عمومی و تجویز دارو

  • ارائه خدمات گفتار درمانی

  • تزریق واکسن

  • مدیریت بیماری‌های مزمن

  • مراقبت از زخم ها

  • ارائه برنامه غذایی و ورزشی

نکته مهم در مورد خدماتی که توسط پزشک در منزل ارائه می‌شود، تخصصی بودن آنهاست. هنگامی بیماران به مطب‌های پزشکی یا بیمارستان‌ها به منظور دریافت خدمات پزشکی لازم مراجعه می‌کنند، این امکان وجود دارد که پزشک معالج، زمان لازم برای ارائه توصیه‌های تخصصی و مهم را نداشته باشد.

در حالی که با حضور پزشک در منزل، زمان کافی برای انتقال توصیه‌های مراقبتی و انجام اقدامات لازم برای بهبود بیمار فراهم می‌شود.

۵. ویزیت منظم بیماران

نکته مهم دیگر در مورد خدمات پزشک در منزل، مدیریت و کنترل بیماری با ویزیت منظم است. در واقع افراد بسیاری وجود دارند که به بیماری‌های مزمن مبتلا هستند. به عنوان مثال افراد مبتلا به بیماری فشارخون، باید به طور مرتب ویزیت شوند.

عدم کنترل این بیماری احتمال بروز عوارض جدی دیگر را افزایش می‌دهد. به همین دلیل استفاده از خدمات پزشک متخصص در منزل برای چنین افرادی از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین بیماران مبتلا به نقص در سیستم ایمنی، باید از خدمات پزشکی به طور منظم در محیط به دور از هر گونه آلودگی بهره‌مند شوند.

در نهایت بر اساس آنچه بیان شد، بهره‌مندی از خدمات پزشک در منزل برای افراد بسیاری دارای ضرورت است. در واقع خدماتی که توسط پزشک متخصص در منزل ارائه می‌شود، با توجه به نیازهای اصلی بیمار و با هدف بهبودی هر چه سریع‌تر او صورت می‌گیرد.

البته لازم به ذکر است که در برخی از شرایط بحرانی علاوه بر پزشک در منزل، به پرستار در منزل به منظور کمک به پزشک نیاز است تا این افراد دست به دست هم برای بهبودی هرچه سریع‌تر بیمار، اقدام کنند.

بیشتر بخوانید : چرا فیزیوتراپی توسط پزشک در منزل بهتر است؟ 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به مقالات