بازگشت به مقالات

اشتراک گذاری پست

ارسال شده توسط: تیک طب Tickteb دسته‌بندی: معاینه پزشکی, مقالات دیدگاه: 0 دیدگاه

​​​​​​​اهمیت و مزایای پزشک در منزل

اهمیت و مزایای پزشک در منزل

می توان گفت پزشکی یکی از علوم کاربردی است که هدف آن حفظ سلامتی افراد می باشد همچنین درمان کردن انواع بیماری‌ ها و بازگرداندن توان آسیب‌دیدگان  از دیگر اهداف این علم می باشد. چه بسا بهتر است که از مزایای پزشک در منزل بهره مند شویم. پزشک در منزل شما هیچ تفاوتی با پزشک در مطب ندارد و کاملا می تواند به شما کمک کند،بیماری ها را شناسایی و تشخیص می دهد و به درمان آن ها و منع از بروز بیماری ها عمل می کند.

پزشک در منزلپزشک در منزل

معاینه فیزیکی توسط پزشک در منزل

معاینه فیزیکی در واقع همان روال طبیعی ما زمان مراجعه به پزشک در مطب صورت می گیرد با این تفاوت که پزشک در منزل شما این معاینات را انجام می دهد،معاینه توسط پزشک در منزل طبق گفته های شما از علائم بیماری،آن را شناسایی می کند و از حواس بینایی، لامسه، شنوایی و گاه بویایی استفاده می کند و بیماری شما را تشخیص می دهد، قابل ذکر است که امروزه با روش های تشخیص مدرن از حس چشایی دیگر استفاده نمی شود.

پزشک  شما معاینات را با چهار عمل اصلی انجام می دهد: مشاهده، لمس، دَق و سمع. ترتیب این بخش ها بستگی به نوع بیماری و درد دارد البته ترتیب آن ها بسیار تاثیر گذار است مثلا برای معاینه مفصل توسط پزشک ، با مشاهده کردن،لمس و حرکت انجام می شود.

معاینه بالینی توسط پزشک در منزل شامل بررسی موارد زیر است

    علایم حیاتی شما را شامل: وزن و حرارت، قد، ضربان قلب، فشار خون، درجه اشباع اکسیژن و میزان تنفس اندازه گیری می کنند.

    پزشک در منزل شما وضعیت ظاهری بیمار را تشخیص می دهد در واقع خصوصیات اصلی یک بیماری را از لحاظ (وجود زردی، وضعیت تغذیه، چماقی شدن ناخن‌ها و رنگ پریدگی ) معاینه می کند.

    دست‌ ها و پوست نیز معاینه خواهند شد.

    دهان، سر (مثل غدد لنفاوی)، بینی، چشم، گوش، و گلو (مثل تیروئید) توسط پزشک در منزل معاینه خواهد شد.

    شکم و رکتوم

    پستان معاینه می شود

    وضعیتی حرکتی بیمار و همچنین دستگاه عضلانی و اسکلتی معاینه می شود

    تنفس بیمار چک می شود (ریه‌ها و مجاری تنفسی بزرگ)

   اگر فرد باردار باشد اعضاء جنسی مورد معاینه قرار می گیرد.

    اعصاب بیمار از لحاظ (هوشیاری، بینایی، آگاهی، مغز، نخاع، اعصاب کرانیال و اعصاب محیطی)

   البته معاینه بر اساس شرح حال بیمار بیشتر روی قسمت های به خصوصی انجام می شود و تمامی موارد بالا انجام نمی شود.

در مواقع ضروری ممکن است پزشک  برای بیمار آزمایش و تصویربرداری تجویز کند که باید آن را انجام داد.

به غیر خدمات پزشک در منزل نیز شما می توانید از خدمات پرستاری در منزل بهره مند شوید که طیف گسترده ای از خدمات درمانی جهت بیماران را شامل می شود و به راحتی در منزل شما انجام می شود،خدمات پرستاری در منزل اصولا از بیمارستان ها ارزان تر می باشد، که مثل همان مراقبت هایی که در بیمارستان صورت می گیرد موثر است. پرستاری در منزل با کمی تفاوت با پزشک در منزل است پرستار موظف است همانند مراقبت بیمار در بیمارستان همان نکات را در منزل برای بیمار رعایت کند و به آن رسیدگی کامل کند،در این حالت بیمار نیز خیلی احساس بهتری دارد زیرا با وجود این مراقبت ها در کنار خانواده بودن حس آرامشی به او می بخشد.

پزشک در منزلپزشک در منزل

تمامی خدمات که توسط پزشک در منزل، پرستار در منزل و تزریقات در منزل انجام می شود ثبت شده است و اصلا  نگران کیفیت خدمات نباشید.

امروزه بیشتر مردم نسبت به خدمات پزشک در منزل و پرستاری در منزل درک بهتری دارند. پرستاری در منزل، شامل مراقبت شخصی،  برای افراد سالمندی که نیازمند کمک هستند  در خانه های خود زندگی می کنند و حتی برای کمک به مادرانی که تازه فارغ شده اند و نیازمند پرستاری هستند، پرستاری از نوزادان و کودکان نیز انجام می شود.

چه زمانی به ما احتیاج دارید؟

هدف اصلی از خدمات پرستاری در منزل مراقبت از بیمار است خدماتی که ارائه می شود شامل مراقبت های بیمار به هنگام جراحت داشتن، زخمی که از جراحی باقی مانده است،به هنگام بیماری مراقبت شونده هستند اگر نیاز به تزریق بود تزریقات در منزل انجام شود که شامل تزریق وریدی و یا تغذیه، نظارت داشتن بر بیماری های جدی ، توانبخشی و وضعیت سلامت بیمار در حالت ناپایدار است.

    مراقبت پس از جراحی:  پس از این که عمل جراحی انجام شد بسیار مهم است که مراقبت بعد از آن به خوبی انجام شود این مراقبت ها شامل همه ی موارد از مدیریت درد و تغذیه گرفته تا مدیریت تنفس می باشد. اصلا نگران نباشید پرستاران ما در منزل شما به راحتی به شما و عزیزانتان کمک خواهند کرد.

    وصل سونداژ ادراری در منزل:  پرستاران ما در این زمینه به خوبی آموزش دیده اند و می توانند به خوبی روند سونداژ گذاری را انجام دهند: قرار دادن سونداژ، شستشوی مثانه و برداشتن سونداژ.

    مراقبت از زخم: مراقبت از زخم ها و روند بهبودی آن ها کاملا با هم فرق می کند.از این جهت پرستاران  مهارت لازم را برای نگهداری بیماران با انواع مختلف زخم که شامل: زخم های جراحی پس از عمل، زخم های که تحت فشار هستند  و زخم های آلوده را دارند.

 کنترل اکسیژن: تجویز کردن اکسیژن در دو شکل مزمن و حاد صورت می گیرد مانند: نفس زدن، تروما، شوک، خونریزی، بیماری ریه و غیره.

    تزریق:  زمان خودتان را برای یک تزریق در بیمارستان ها تلف نکنید کافی ست از تزریقات در منزل استفاده کنید و از خدمات ما رضایت کامل را داشته باشید.

مزیت های پرستاری در منزل:

مزیت های یک پرستار در منزل بسیار زیاد می باشد، این مراقبت ها که توسط پرستار انجام می شوند بهتر از مراقبت های در بیمارستان انجام می شود و خیلی راحت تر هم می باشد علاوه بر این ها به بیمار بیشتر کمک می کند تا روند بهبودی را طی کند و بیمار شرایط بهداشتی بهتری خواهد داشت. از همه مهمتر بیمار در کنار خانواده احساس آرامش بیشتری خواهد داشت پرستاری در منزل باعث می شود که از بستری شدن غیر ضروری جلوگیری شود.در این مورد می توان مصرف کردن دارو را به خوبی مدیریت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به مقالات