بازگشت به مقالات

اشتراک گذاری پست

ارسال شده توسط: تیک طب Tickteb دسته‌بندی: مقالات دیدگاه: 0 دیدگاه

چگونه یک پزشک در منزل برای سالمند خود انتخاب کنیم؟

چگونه یک پزشک در منزل برای سالمند خود انتخاب کنیم؟

در بسیاری از مواقع امکان نگهداری از سالمند در بیمارستان و مراکز سالمندان وجود ندارد و نیاز است که با استخدام یک پزشک در منزل بتوان تا حدود زیادی مشکلات بیماری این افراد را حل کرد. درواقع افراد سالمند به مرور زمان ممکن است که دچار بیماری‌های متفاوتی شوند که نیاز به مراقبت‌های ویژه‌ای را می‌طلبد تا بهبودی سریع‌تر حاصل شود.

پزشک در منزل را می‌توان نوعی مراقب اولیه بیمار به‌حساب‌آورد. به همین دلیل وظایفی بیشتر از یک پزشک را برعهده دارد. این فرد باید همه عکس‌العمل‌های بیمار به دارو‌های مختلف را مدنظر قراردهد و بتواند از لحاظ درمانی و پزشکی، به عنوان نمونه فیزیوتراپی در منزل، تشخیص بیماری سالمندان و انجام تزریقات در منزل و غیره دارای تخصص‌های لازم در همه زمینه‌ها باشد تا در زمان‌های اضطراری از این طریق به بیمار یا سالمند مورد نظر کمک‌کند.

با گذر زمان به طبع نیازهای افراد نیز تغییر خواهدکرد. این امر می‌تواند بر عملکرد فیزیکی و جسمی به‌شدت تاثیرگذار باشد. به همین دلیل نیاز است که مراقبت‌های تخصصی از افراد سالمند توسط پزشک در منزل یا در مواقعی فردی به‌عنوان پرستار در منزل برای رسیدگی به مسائل شخصی این افراد استخدام شود تا بتوانند از ایجاد صدمات جدی در این بیماران بکاهند.

بی‌شک هر پزشکی برای نگهداری از سالمند مناسب نیست. برای اینکه بتوانید بهترین پزشک در منزل را بیابید نیاز است که به نکاتی در این زمینه دقت‌کنید تا هر چه زودتر به این امر مهم دست یابید. در ادامه این مقاله شما را با این نکات مهم آشنا می‌کنیم.

پزشک در منزلپرسوجو از اطرافیان

یکی از ساده‌ترین روش‌هایی که می‌توانید به واسطه آن پزشک خانگی مناسبی را انتخاب‌کنید می‌تواند پرس‌و‌جو از اطرافیان باشد. می‌توانید از خانواده یا اقوام و دوستان خود در مورد بهترین پزشکی که می‌توانید در منزل استخدام کنید سوال بپرسید.

 ممکن است این افراد بتوانند شما را راهنمایی کنند تا پزشکی مناسب و با تجربه را در این زمینه بیابید. با این حال باید دقت کنید که فرد انتخابی بتواند کلیه نیازهای بیمار یا سالمند شما را برآورده‌کند. همچنین می‌توانید از افرادی که دارای پزشک خانگی بوده‌اند در مورد نحوه کار پزشک آنها و خصوصیات اخلاقی او نیز سوال کنید.

پیدا کردن پزشک خانگی از طریق کلینیک‌های درمانی

پزشکان در خانه کسانی هستند که می‌توانند در مکان‌های دیگر نظیر بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، موسسات بهداشتی و بسیاری از مکان‌های دیگر به فعالیت مشغول شوند. می‌توانید به این مکان‌ها مراجعه کرده و به طور مستقیم در مورد خدماتی که پزشکان در خانه ارائه می‌دهند پرس‌وجو کنید.

 این امر می‌تواند انتخاب شما را سریع‌تر کند. زیرا به طور مستقیم می‌توانید در مورد کلیه فعالیت‌هایی که این پزشکان ارائه می‌دهند سوالات خود را مطرح کنید و جواب مناسبی را بگیرید.

ممکن است در این بین پزشکانی باشند که خدمات در منزل را نیز ارائه دهند. در برخی از مواقع ممکن است در این مکان‌ها پرستار در منزل مناسبی را نیز برای نگهداری همه روزه از سالمند خود بیابید. به همین دلیل مراجعه حضوری می‌تواند کمک شایانی به شما در حل این مسئله کند.

تماس با شرکت‌های بیمه و پرس و جو در مورد کیفیت خدمات پزشکان خانگی

از آنجایی که ممکن است پزشکان خانگی به تعداد زیادی وجود داشته باشند و انتخاب بهترین‌ها را برای شما با مشکل مواجه کنند، می‌توانید با شرکت بیمه تماس گرفته و در مورد رتبه هر کدام از پزشکان مورد نظر اطلاعات مناسبی را به‌دست‌آورید.

انتخاب پزشک خانگی با پزشکان خانگی انتخابی خود قرار ملاقات بگذارید

بعد از اینکه از صحت مجوزهای پزشک مورد نظر اطلاع پیداکردید می‌توانید با آنها قرار ملاقاتی را به صورت حضوری ترتیبدهید. این امر می‌تواند نحوه برخورد دکتر را برای شما بهتر آشکار کند.

از آنجایی که پزشک در منزل باید پایبند به اخلاقیات باشد، می‌توانید در این مرحله با ذکاوت خود از این موضوع مطلع شوید. علاوه بر این در این ملاقات حضوری از کلیه خدماتی که می‌خواهید پزشک مورد نظر به بیمار شما ارائه دهد اطلاع یابید.

درواقع پزشکانی که در خانه استخدام می‌کنید باید بتوانند خدمات پزشکی مانند فیزیوتراپی در منزل، تجویز داروها، کنترل علائم حیاتی بیمار، انجام تزریقات در منزل و کلیه خدمات پزشکی را با مهارت انجامدهند.

در این صورت می‌توانید مطمئن باشید که پزشک مورد نظر در همه زمینه‌های پزشکی تا حدود بسیار زیادی دارای تجربه و آگاهی است. همچنین می‌توانید به وی اعتماد کرده و برای نگهداری از سالمند خود به این فرد، اجازه ورود به منزل را دهید.

انتخاب پزشک حاذق نقش به‌سزایی در بهبود بیمار شما خواهد داشت. در واقع پزشکان با تشخیص به موقع و همراهی فرد بیمار زمان درمان را به صورت قابل توجهی کوتاه می کنند. به همین جهت است که امروزه استفاده از خدمات پزشکی در منزل رواج پیدا کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به مقالات