بازگشت به مقالات

اشتراک گذاری پست

ارسال شده توسط: تیک طب Tickteb دسته‌بندی: پرستاری, مقالات دیدگاه: 0 دیدگاه

اقدامات موثر پرستاران برای بهبودی بیماران

اقدامات موثر پرستاران برای بهبودی بیماران

نقش پرستاران در بهبودی بیماران امری غیرقابل‌انکار است. در واقع پرستاران به بیماران برای رفع نیازهای جسمی، اجتماعی، عاطفی و معنوی کمک می‌کنند و از این جهت حضور آنها در منزل یا بیمارستان‌ها بسیار حائز اهمیت است.

پرستاران زمان زیادی را به مراقبت از بیماران اختصاص می‌دهند و در این زمان نیازهای بهداشتی و درمانی بیماران را تامین می‌کنند. در حقیقت به منظور اینکه پرستاران وظایف خود را به خوبی و به طور کامل به انجام برسانند، لازم است که تاثیر مراقبت از بیمار را درک کرده و در نهایت بتوانند رضایت بیمار را جلب کنند.

مراقبت پرستاران از بیماران می‌تواند امید و انگیزه را در بیماران تحت تاثیر خود قرار داده و از این طریق پروسه درمان کوتاه‌تر و اثربخش‌تر باشد. پرستاران اقدامات بیشماری را برای مراقبت از بیماران به انجام می رسانند که هر یکی از این اقدامات اهداف مخصوص به خود را داشته و بر سلامت نهایی بیمار اثر می گذارد.

در مقاله پیش رو قصد داریم تا برخی از اقدامات پرستاران را مورد ارزیابی قرار داده و تاثیر آنها بر بهبود بیمار را بررسی کنیم.

خدمات پرستاران درمنزلارائه مراقبت‌های فردی بیمار

در صورتی که از کنار بخش‌های پرستاری گذشته باشید، می‌توانید بشنوید که پرستاران بیماران را به نام آنها صدا نمی‌زنند و از شماره اتاق یا تخت بستری استفاده می‌کنند. این امر نشان می‌دهد که مراقبت‌های پزشکی از بیمار تا چه حد حائز اهمیت و مهم است.

در حقیقت چه پرستار در بیمارستان مشغول به فعالیت باشد و چه تحت عنوان پرستار در منزل کار کند، لازم است که با بیمار ارتباط خوبی را برقرار کند. برقراری ارتباط با بیماران از طریق دانستن داستان زندگی آنها به پرستاران این امکان را می‌دهد تا اهداف خود از مراقبت از بیمار و موانع رسیدن به این اهداف را شناسایی کرده و از این طریق در بهبودی بیمار تاثیرگذار باشند.

نشان‌دادن شفقت و مهربانی

شفقت یک ویژگی اساسی پرستاران است و لازم است که این افراد برای موفقیت در مسیر شغلی خود حتماً این فاکتور را در نظر بگیرند. در واقع شفقت به عنوان آگاهی عمیق از رنج دیگر افراد و میل به تسکین این رنج تعریف می‌شود به همین جهت است که پرستاران باید مراقبت دلسوزانه ارائه دهند.

با این حال برخی از افراد این تعریف را نادرست می‌دانند و اظهار می‌کنند که پرستاران خود با رنج غریبه نیستند و مراقبت دلسوزانه فقط در مورد تسکین رنج نیست. در حقیقت تجربه به پرستاران کمک می‌کند تا بتوانند خدمات خود را بهتر ارائه داده و از این طریق در تسریع بهبودی بیمار موثر خواهند بود.

پرستاران باید بیماران را به خود مراقبتی تشویق کنند.

بسیاری از پرستاران وظیفه خود را مراقبت کامل از بیماران می‌دانند. در واقع این امر در واحدهای پرستاری بیمارستان می‌تواند صادق باشد با این حال بهتر است که بیماران با روش‌های مراقبت از خود آشنا شده و پرستاران در منزل نیز توانمند سازی بیماران برای مراقبت از خود را در اولویت قرار دهند.

پرستاران با پرسش سوالات متداول و مصاحبه انگیزشی و برنامه‌ریزیهای شخصی به اهداف مراقبت از بیماران دست‌یافته و از این طریق وظایف خود را به انجام می‌رسانند. در واقع هنگامی که بیمار از بیمارستان مرخص می‌شود، دیگر پرستاری وجود نخواهد داشت که در مورد انتخاب مواد غذایی، وزن روزانه یا دوز انسولین به شما اطلاعات بدهد و یا این اطلاعات را بیماران یادآوری کند.

بنابراین بهتر است که بیمار خود به تدریج یا این امور آشنایی پیداکرده و مراقبت از خود را برعهده بگیرد. البته لازم به ذکر است که در مواردی که بهبودی کامل برای بیمار میسر نشده است، پزشک در منزل می‌تواند نکات لازم را به پرستار یادآوری کند تا در نهایت امور مختلف مراقبت از بیمار مانند تزریقات در منزل یا فیزیوتراپی در منزل صورت گیرد.

این مطلب را از دست ندهید : پرستار در منزل چگونه می‌تواند نگهداری از سالمند را انجام دهد؟

مراقبت‌های در منزل از بیماران و سالمندان

یکی از مهمترین وظایفی که پرستاران برعهده دارند، مراقبت از بیمار یا سالمندان در منزل است. مراقبت از بیمار در منزل نیاز به انجام اقدامات متفاوتی دارد که در ادامه برخی از آنها را مطرح خواهیم کرد. یکی از وظایفی که پرستاران برای مراقبت از بیماران بر عهده دارند، توجه به تغذیه بیماران است.

از طرفی لازم است که پرستاران به بیماران در انجام مراقبت‌های بهداشتی نیز کمک کنند که از جمله آنها می‌توان به مسواک زدن، دوش گرفتن، استفاده از سرویس بهداشتی و مواردی از این قبیل اشاره کرد. همچنین لازم است که پرستاران به بیماران در انجام فعالیتهای حرکتی مختلف نیز کمک کنند.

مراقبت‌های در منزل از بیماران و سالمندانهمدلی با بیماران

در واقع هنگامی که فردی از بیماری رنج می‌برد، تنها شنیدن احساسات او نمی‌تواند همدلی محسوب شود. بیماران نیاز دارند که علاوه بر اینکه مراقبت‌های جسمی لازم از آنها صورت می‌گیرد، احساسات آنها شنیده‌شده و در مورد آنها نیز مراقبت‌های انگیزشی و معنوی لازم صورت گیرد.

همدلی با بیمار راهی عالی برای بهبود استانداردهای مراقبت از بیمار است. این امر به خصوص در هنگام نگهداری از سالمند اهمیت پیدا می‌کند. در واقع این افراد علاوه بر مراقبت‌های جسمی در منزل مانند فیزیوتراپی در منزل یا تزریقات در منزل، نیاز به حمایتهای عاطفی نیز دارند.

وقتی بیماران درک می‌کنند که احساسات آنها شنیده می‌شود، به شما به عنوان یک پرستار اعتماد کرده و با شما برای انجام برنامه‌های درمانی همکاری خواهند کرد. بنابراین می‌توانید دریابید که پرستاری کاری بسیار دشوار است و لازم است که فرد با صبوری به انجام اقدامات خود بپردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به مقالات