بازگشت به مقالات

اشتراک گذاری پست

ارسال شده توسط: تیک طب Tickteb دسته‌بندی: پرستاری, مقالات دیدگاه: 0 دیدگاه

پرستار در منزل چه مزایایی برای مراقبت از سالمند شما دارد؟

پرستار در منزل چه مزایایی برای مراقبت از سالمند شما دارد؟

علاوه بر مواردی که ممکن است هر یک از ما در زندگی تجربه کرده باشیم و به صورت کوتاه‌مدت یا بلندمدت به خدمات پرستاری و پزشکی نیازمند شده باشیم؛ افزایش سن نیز بسیاری از افراد را وادار به استفاده از خدمات مراقب‌های بهداشتی و درمانی می‌کند. برای بسیاری از سالمندان و خانواده‌هایشان رفت و آمد مکرر به مراکز ارائه‌دهنده‌ این خدمات بسیار دشوار است، بنابراین بهره‌مندی از تمام خدمات مورد نیاز در محیط منزل، می‌تواند انتخاب بسیار وسوسه‌کننده‌ای باشد. اگر واقعاً تشخیص داده‌اید که به یک پرستار در منزل نیاز دارید، باید درک کنید که این مسئله می‌تواند چه مفهومی برای فرد مورد نظرتان داشته باشد. باید قبل از هر اقدامی برای او توضیح دهید که داشتن پرستار خصوصی در منزل، چه مزایایی برایش دارد و دقیقاً چه کمکی به او می‌کند. در ادامه‌ این مقاله، این مسئله را از زوایای مختلف بررسی می‌کنیم.

نظارت بر درمان

پرستار در منزل به طور مداوم سلامتی شما را ارزیابی می‌کند. ویتامین‌های دریافتی و نحوه‌ واکنش بدن‌تان به داروها را بررسی می‌‎کند و هرگونه تغییر در سلامت شما (چه مثبت، چه منفی) را تشخیص داده و بلافاصله به خانواده و پزشک‌تان اطلاع می‌دهد. همان‌طور که پیشتر گفته شد، برخی پرستاران واجد شرایط، می‌توانند بر اساس دستور پزشک، برخی درمان‌ها، از قبیل درمان‌های توانبخشی را نیز ارائه دهند.

مصاحبت و هم‌نشینی

پرستار خانگی، به مرور با شما آشنا می‌شود. شما می‌توانید مرتباً درباره‌ احساسات خود و شرایط فیزیکی‌تان با او صحبت کنید. درواقع وظیفه‌ آن‌ها این است که ضمن حفظ استقلال شما در محیط شخصی و خانوادگی‌تان، مراقب بهزیستی‌تان نیز باشند. احساس آسایش و راحتی در محیط آشنای منزل شخصی، همراه با یک فرد متخصص در امور پزشکی، موهبت بزرگی است، باور کنید!

این ویژگی، امکان تعامل دوستانه را فراهم می‌کند و ممکن است برخلاف معاینه‌ بالینی، در شما این حس را ایجاد کند که در حال درددل با یک دوستِ دل‌‎سوز هستید. این یکی از مهم‌ترین مزایای داشتن پرستار در منزل است. داشتن یک محیط دوستانه و صمیمی در فضای منزل شخصی، می‌تواند روش‌های درمانی ناراحت‌کننده و پراسترس پزشکی را که انجام‌شان ضرورت دارد، برای‌ ما ساده‌تر کند.

پرستار در منزلمدیریت داروهای تجویز شده توسط پرستار در منزل

پرستاران خانگی، به دلیل مجوزهایی که کسب کرده‌اند، می‌توانند مدیریت داروهای تجویز شده برای بیمار را به دست بگیرند. البته پرستارها اجازه‌ی تجویز دارو ندارند، اما می‌توانند در صورت لزوم، میزان مصرف داروهایی که پزشک تجویز کرده را تغییر دهد (البته با تائید پزشک). این مسئله به خصوص برای بیمارانی که داروهای خاص مصرف می‌کنند بسیار مهم و قابل توجه است.

پرستار خصوصی می‌تواند خدمات اولیه‌ ADL را ارائه دهد

کارهای اساسی مربوط به ADL از جمله بهداشت توالت (رفتن به توالت، تمیز کردن خود و بلند شدن از توالت)، غذا خوردن، تحرک عملکردی (حرکت از یک مکان به مکان دیگر)، لباس پوشیدن، نظافت و حمام کردن، مواردی است که یک پرستار در منزل نیز می‌تواند تا حدی به انجام‌شان کمک کند. البته، اگر شرایط بیمار طوری باشد که انجام این کارها دشوار بوده و مراقبت زیادی به صورت ۲۴ ساعته بخواهد، می‌بایست از یک مراقب خانگی نیز درکنار پرستار کمک گرفت.

پرستار در منزل دارای مجوز و مهارت است

قبل از انتخاب پرستار در منزل، بد نیست بدانید که همه‌ آن‌ها تحصیل‌کرده و دارای مهارت هستند. درواقع پرستاران خانگی مجوزهای خود را از طریق کسب مدرک دانشگاهی پرستاری (مقاطع کارشناسی و بالاتر) و همچنین قبولی در آزمون پرستاری به دست آورده‌اند. ضمن اینکه مراکز ارائه‌دهنده‌ خدمات پرستاری در منزل، همیشه سعی می‌کنند پرستاران خود را از بین باتجربه‌ترین و بهترین پرستاران، پس از آزمون‌ها و بررسی‌های بسیار، انتخاب کنند تا بتوانند مشتری‌های خود را حفظ کنند.

از کجا یک پرستار در منزل پیدا کنیم؟

برای این کار می‌توانید از آژانس‌های ارائه‌دهنده‌ خدمات پرستاری و پزشکی دارای مجوز و تائید شده استفاده کنید. اگر همین حالا تصمیم به استفاده از خدمات پرستاری در منزل گرفته‌اید، می‌توانید از طریق مؤسسه‌ تیک طب این کار را انجام دهید. تیک طب، با بهره‌مندی از کادری متخصص و باتجربه، در حال حاضر باکیفیت‌ترین سطح خدمات پرستاری و بهداشتی در منزل را ارائه می‌کند. شما می‌توانید از طریق تماس با این مؤسسه، تمام سؤالات خود را راجع به سطح خدمات و سوابق پرستاران مطرح نمایید.

اما مهم‌ترین نکته‌ای که در این زمینه باید در نظر داشته باشید این است که بتوانید با پرستارتان رابطه‌ خوبی برقرار کنید تا آسایش مورد نظرتان را به دست آورید. این فقط یک رابطه‌ کاری خشک و رسمی نیست، بلکه قرار است فضایی صمیمانه و آرامش‌بخش برای‌تان به ارمغان آورد.

سخن آخر

اگر شما یا یکی از عزیزان‌تان به مراقبت‌های پزشکی مداوم (کوتاه مدت یا بلند مدت) نیاز دارید، انتخاب پرستار در منزل می‌تواند بسیار مفید باشد. پرستاران خانگی می‌توانند در کنار ایجاد فضایی آرام و دلنشین، خدمات پزشکی مورد نیازتان، از مدیریت مصرف داروهای تجویز شده، انجام تزریقات، پانسمان زخم‌ها، نظارت و بررسی مداوم وضعیت سلامتی، همراهی و پشتیبانی روحی و جسمی بیمار را فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: چرا به پرستار در منزل احتیاج داریم؟

منابع: aginginplace و caregiver

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به مقالات