بازگشت به مقالات

اشتراک گذاری پست

ارسال شده توسط: تیک طب Tickteb دسته‌بندی: مقالات دیدگاه: 0 دیدگاه

جای خالی پزشک در منزل

جای خالی پزشک در منزل! چرا دوست داریم پزشک را در خانه ملاقات کنیم؟

آیا تا به حال در شرایطی قرار گرفته‌اید که پدر، مادر یا دیگر اعضای خانواده‌تان به دلیل بیماری و ضعف قوای جسمانی، توان بلند شدن از بستر را نداشته و از اینکه نمی‌توانید به تنهایی او را به بیمارستان یا مراکز درمانی دیگر برسانید احساس یأس و ناامیدی کرده باشید؟ یا بیمار خود را از بیمارستان مرخص کرده و به منزل برده‌اید و روز بعد مشکلی پیش آمده و نیاز به کمک پزشک داشته‌اید و از تصور از جا بلند کردن وی، لباس پوشاندن و بیرون رفتن و در ترافیک سرسام‌‌آور به مطب پزشک رسیدن بر خود لرزیده‌اید؟ بدتر از همه اینها وقتی است که مراقبت از یکی از عزیزانتان را که به بیماری صعب‌العلاج مبتلا است برعهده دارید؛ دشواری رساندن بیمار به پزشک صدچندان خواهد شد. شاید شما هم در آن لحظات آرزو کرده‌اید ای کاش کسی بود که با چوب جادویی‌اش همه چیز را برایتان آسان‌تر کند و از فشار مضاعف روحی شما بکاهد و پزشک در منزل به ملاقات بیمارتان بیاید.

پزشک در منزل ؛ درمان جسم بیمار و تسکین روح خانواده

امروزه با تحول در نحوه خدمات‌رسانی به مردم در تمامی حوزه‌ها، شاهد پیشرفت چشمگیری در سبک زندگی مردم هستیم. در حوزه سلامت نیز خدمات پرستاری و پزشک در منزل ، جایگاه ویژه‌ای یافته و با کمک اپلیکیشن‌ها یافتن پزشکان مجرب و متخصص به آسانی امکان‌پذیر شده است. اما این تنها مزیت استفاده از تکنولوژی نیست. انتظار ما برای برخورداری از خدمات ویزیت و معاینه پزشک عمومی یا متخصص در منزل برای فراهم کردن بهترین و بیشترین آرامش و آسایش برای فرد بیمار کاملا طبیعی و به جا است.

داشتن پزشک خانواده در دیگر کشورهای جهان از دیرباز متداول بوده است اما در کشور ما چندان مرسوم نبوده است. خوشبختانه امروزه با توسعه اینترنت، در ایران نیز امکان استفاده از خدمات پزشکی و پرستاری در منزل فراهم شده است.

خدمات پزشکیبرخی از مزایای فراخواندن پزشک به بالین بیمار

  • کاهش درد و رنج بیمار برای رفت و برگشت به مطب پزشک
  • معاینه و ویزیت شدن بیمار در محیط آشنای منزل خود
  • پیشگیری از اتلاف وقت در نوبت مراکز درمانی و ترافیک مسیر
  • صرفه‌جویی در هزینه‌های رفت و آمد
  • استفاده از مشاوره برای تغذیه و مراقبت از بیمار در فرصت زمانی کافی که پزشک در منزل حضور دارد.
  • بررسی محیط اتاق بیمار توسط پزشک و ارائه توصیه‌هایی در جهت بهبود شرایط

برای استفاده از خدمات پزشک در منزل چکار کنیم؟

با کمی جستجو در اینترنت، خواهید دید که برنامه‌های مختلفی برای ارائه خدمات پزشکی و پرستاری در منزل وجود دارد؛ اما برای انتخاب و نصب بهترین برنامه باید به نکات مهمی توجه کنید.

بسته کاملی از خدمات نیاز دارید

یک برنامه خدمات پزشکی آنلاین باید بتواند علاوه بر اعزام پزشک به منزل در زمان و مکان تعیین شده توسط سفارش‌دهنده، خدمات جانبی دیگری را نیز داشته باشد. مواردی مانند خدمات پرستاری، فیزیوتراپی، مامایی و … که ممکن است در صورت نیاز توسط پزشک تجویز شود؛ باید به راحتی در اختیار بیمار و خانواده وی قرار گیرد.

پزشک در منزلقیمت خدمات را قبل از انتخاب ببینید

لازم است قیمت خدمات به روشنی و شفافیت قید شده باشد تا سفارش‌دهنده با اطلاع از هزینه‌ها بتواند براساس نیاز بیمار خود تصمیم بگیرد. برای آگاهی از قیمت خدمات برخی از برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها لازم است با آنها تماس بگیرید که در این صورت ممکن است اپراتورها در لحظه نیاز شما، در دسترس نباشند. از این رو یک برنامه خدمات پزشکی در منزل باید بتواند ۲۴ ساعته پاسخگوی نیاز شما باشد.

تشکیل پرونده پزشکی

به ارتباط پزشک و بیمار نباید به چشم یک ارتباط موقت و یک نوبته نگاه کرد. اینکه شما از ویزیت پزشک عمومی استفاده کنید و در نوبت دیگر بخواهید خدمات دیگری مانند طب سوزنی بگیرید، نیاز به بستری دارد که سوابق قبلی شما برای متخصص طب سوزنی قابل دسترسی باشد. باید بتوانید روند درمان و کارهایی که برای شما تا به حال انجام شده را به سادگی به پزشک متخصص نشان بدهید. بنابراین برنامه‌ای که بتواند برای بیمار پرونده پزشکی تشکیل دهد، گزینه مناسبی خواهد بود.

استفاده از افراد خبره و تایید صلاحیت شده

حتما برای شما هم مهم است از خدمات اعزام پزشک به منزل موسسه یا برنامه‌ای استفاده کنید که صلاحیت حرفه‌ای خدمات‌دهندگان آن مورد تایید مراجع زیربط قرار گرفته باشد. بنابراین در استفاده از این نوع شرکت‌ها یا برنامه‌ها به مجوزها و تاییدیه‌های آنها دقت کنید.

کاربری آسان و محیط ساده و کاربردی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک سایت یا برنامه خدمات پزشکی و پرستاری در منزل، نحوه طراحی آن و سهولت دسترسی کاربر به خدمات است. اگر در مراجعه به یک وب‌سایت از همان ابتدا دچار سردرگمی شدید و نتوانستید به راحتی خدمات مورد نظر خود را پیدا کنید، بهتر است از خیر آن بگذرید و درگیر صفحات غیرحرفه‌ای که حتی به راحتی شما در طراحی صفحه خود اهمیت نداده‌اند نشوید.

کلام آخر

ایام بیماری به اندازه کافی سخت و عذاب‌آور است، فراهم کردن امکاناتی که بیمار کمترین آزار و اذیت را ببیند و اطرافیان و مراقبان او نیز دچار استرس و اضطراب کمتری شوند، یکی از نیازهای اساسی جوامع امروزی است. دیگر زمان آن رسیده که با استفاده از خدمات پزشک در منزل زندگی را برای خود راحت‌تر کنیم.

بیشتر بخوانید:

چرا به پرستار در منزل احتیاج داریم؟

تشخیص و پیشگیری از سکته مغزی

مراقبت های ضروری پس از جراحی لوزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به مقالات