بازگشت به مقالات

اشتراک گذاری پست

ارسال شده توسط: تیک طب Tickteb دسته‌بندی: روانشناسی, مقالات دیدگاه: 0 دیدگاه

روش‌های تشخیص اسکیزوفرنی

روش‌های تشخیص اسکیزوفرنی 

 در حال حاضر هیچ آزمایش فیزیکی یا آزمایشگاهی وجود ندارد که بتواند به طور کامل اسکیزوفرنی را تشخیص دهد. روانپزشک معمولا بر اساس علائم بالینی اسکیزوفرنی را تشخیص می‌دهد. کاری که آزمایش فیزیکی می‌تواند انجام دهد این است که بسیاری از بیماری‌های دیگر (اختلالات تشنج، اختلالات سوخت و ساز، اختلال عملکرد تیروئید، تومور مغزی، مصرف مواد مخدر خیابانی و غیره) را که گاهی اوقات علائم مشابهی دارند، بررسی کند.

افرادی که مبتلا به اسکیزوفرنی هستند، معمولا ترکیبی از ویژگی‌های مثبت (مثلا توهمات، تصورات، افکار رقابتی)، منفی (یعنی بی‌تفاوتی، عدم داشتن احساس، عملکرد ضعیف یا غیر اجتماعی)، و شناختی (افکار ناسازگار، مشکل در تمرکز یا عدم دنبال کردن دستورات، مشکل در تکمیل کردن وظایف، مشکلات حافظه) را تجربه می‌کنند.

به طور کلی تعیین و تشخیص اسکیزوفرنی شامل موارد زیر می‌شود:

  • آزمایشات فیزیکی: این آزمایش برای کمک به بررسی مشکلات دیگر است که می‌تواند باعث به وجود آمدن علائم شود و هر گونه عوارض مرتبط با آن را نیز بررسی می‌کند.
  • آزمایش‌ها و غربالگری‌ها: ممکن است شامل آزمایشاتی باشد که به بررسی شرایط با نشانه‌های مشابه غربالگری برای الکل و مواد مخدر کمک کند. همچنین ممکن است پزشک بررسی‌های تصویری مانند ام آر آی یا سی تی اسکن را درخواست کند.
  • تست روانپزشکی اسکیزوفرنی: روانپزشک وضعیت روحی را با مشاهده ظاهر و رفتار و بررسی افکار، خلق و خوی، خیالات واهی، توهمات، مصرف مواد و پتانسیل خشونت یا خودکشی بررسی می‌کند. این همچنین شامل بحث درباره سوابق خانوادگی و شخصی می‌شود.

مشکلات تشخیص نادرست

به این دلیل که اسکیزوفرنی اغلب نشانه‌های قابل توجهی را با اختلالات دیگر به اشتراک می‌گذارد، تشخیص اشتباه یک مشکل رایج است. بنابراین، تشخیص صحیح برای پیدا کردن برنامه درمانی که برای شما مفید باشد، ضروری است.

آگاهی داشتن از احتمال تست تشخیص اسکیزوفرنی اشتباه و دانستن اینکه چه اختلالات دیگری ممکن است مانند اسکیزوفرنی ظاهر شوند یا بالعکس، می‌تواند به پزشک کمک کند تا در اسرع وقت درمان مناسب را شروع کند.

___________________________________________________________________________________________________

بیشتر بخوانید:

چرا آلرژی می گیریم

۶ راه کاهش اثرات تشعشعات تلفن همراه

تشخیص و پیشگیری از سکته مغزی 

مراقبت های ضروری پس از جراحی لوزه 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به مقالات