بازگشت به مقالات

اشتراک گذاری پست

ارسال شده توسط: تیک طب Tickteb دسته‌بندی: مقالات دیدگاه: 0 دیدگاه

6 راه آسان برای کاهش زیان‌های تشعشعات تلفن همراه

تاثیر امواج تلفن همراه بر مغز انسان

 یکی از مهم‌ترین چالش‌های  پیش رو در دنیای مدرن،  نگرانی در باره ی  تاثیرات امواج تلفن همراه بر سلامتی انسان است. در حال حاضر در جهان ۱.۹ میلیارد نفر از تلفن همراه استفاده می‌کنند. کاربران این وسیله همواره در این دغدغه اشتراک دارند.. در حال حاضر در جهان ۱.۹ میلیارد نفر از تلفن همراه استفاده می‌کنند. کاربران این وسیله همواره در این دغدغه اشتراک دارند. محققان در تازه ترین تحقیقات خطرات احتمالی امواج الکترومغناطیسی تلفن همراه آثار این امواج بر بافت مغز و جمجمه را مدل سازی کردند و دریافتند به طور معمول بیش از ۷۰ درصد امواج به وسیله بافت جمجمه و مغز جذب می شود و به شکل انرژی حرارتی در می آید. بهترین راهکار این است که مدت تماس و مکالمه با تلفن همراه تان را کاهش دهید. پژوهش ها نشان می‌دهد که اگر شما بیش از ۲ دقیقه با تلفن همراه صحبت کنید امواج مغزی شما تحت تاثیر امواج تلفن قرار می‌گیرد. محققان در پی یک مدلسازی دریافتند، ۵۰ دقیقه مکالمه با تلفن همراه متابولیسم گلوکز را در بخش‌های مغزی نزدیک به گوشی تا ۷ درصد کاهش می دهد. متخصصان بالا رفتن سوخت و ساز در سلول های مغزی را نشانهای بد دانسته و از آن به عنوان زمینه‌سازی ایجاد تومورهای مغزی یاد کرده اند.

 امواج گوشی و آنتن های تلفن همراه در زمره امواج فرکانس رادیویی قرار می گیرند و به عبارتی این محدوده مربوط به امواج غیر یونیزه کننده است که اثر تخریبی روی بافتهای زنده نداشته و فقط منجر به افزایش دمای ناحیه ای از بدن می شوند که در معرض تابش قرار گرفته است. 

تاثیر امواج تلفن همراه بر کودکان و بیماران قلبی

 کودکان به علت سیستم عصبی در حال رشد و جذب انرژی بیشتر از ناحیه سر بیشتر در معرض خطر امواج تلفن همراه هستند و باید کودکان را از استفاده زیاد از تلفن همراه بر حذر داشت.

 افرادی که تنظیم کننده ضربان قلب در بدن دارند باید از تلفن با احتیاط همراه استفاده کنند. افرادی که در بدن آنها از قطعات کاشتنی مانند تنظیم کننده ضربان قلب استفاده شده، باید محدودیت در استفاده از تلفن همراه و حضور در میادین امواج فرکانس رادیویی داشته باشند.

تاثیر امواج تلفن همراه بر یادگیری و حافظه

استفاده از تلفن همراه ممکن است اثرات زیان آوری روی عملکرد های ادراکی انسان مانند حافظه و تمرکز ایجاد کند. اثر موبایل بر گوش انسان در دراز مدت به صورت احساس اصوات اضافی تایید شده است، اما توافق هایی بر این وجود دارد که انرژی فرکانس رادیویی باعث انبساط بافت های مغز می شود که ناشی از تغییرات حرارت کوچک اما سریع بافت ها است. این امر باعث ایجاد امواج فشاری می شود که از طریق جمجمه به گوش درونی فرستاده می شود که گیرنده های حساس صوتی در آن قرار دارند؛ به این ترتیب اثر حرارتی موبایل بر گوش انسان در دراز مدت و به صورت احساس اثبات وضوح و دقت تایید می‌شود.

 راهکارهای کاهش خطرات تشعشات تلفن همراه

  1. مدت زمان مکالمه را کاهش دهید.
  2.  اول بگذار ارتباط برقرار شود بعد تلفن همراه را کنار گوش تان قرار دهید.
  3. تلفن همراهی با میزان اس. ای. آر پایین تر ی (تلفن همراه با جذب پایین اشعه برای بدن) بخرید.
  4.  در هنگام مکالمه از هدست استفاده کنید.
  5.  از اسپیکر و پخش کننده صدا استفاده کنید.
  6. جلوی آنتن موبایل تان را نپوشانید.

_____________________________________________________

بیشتر بخوانید:

تشخیص و پیشگیری از سکته مغزی

کلسترول خوب؛ کلسترول بد

مراقبت های ضروری پس از جراحی لوزه

درون گرایی در بیماران اوتیسم 

راهکار های مقابله با بدخوابی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به مقالات